Statystyki sukcesu startupów są nieubłagane i mówią o tym, że 9 na 10 startup’ów upada. Inne bardziej pesymistyczne źródła donoszą o 95% porażek.
Pytanie więc dlaczego w latach 2019 i 2020 mieliśmy rok po roku bite rekordy inwestycji na naszym rodzimym rynku startupow? Czy jeżeli jest to taki nieokiełznany i nieprzewidywalny rynek to czy kapitał nie powinien od niego uciekać?
A może są pewne zasady, których da się nauczyć aby odnieść sukces na rynku startupów?
Jako Software House przerabiamy dziesiątki a czasem nawet setki zapytań ofertowych miesięcznie. Przez lata daje to całkiem pokaźną perspektywę dlatego postarałem się wybrać dla was 3 główne powody dlaczego startupy na wczesnym etapie upadają. Zapraszam do słuchania!
Z tego odcinka dowiesz się:
- Jakie są 3 główne powody dlaczego większość startup’ów upada na wczesnym etapie – z perspektywy Software House’u
Spis treści:
00:00 Wstęp
01:38 Czego dowiesz się z odcinka
02:23 Powód 1: Brak wykorzystania metodologii Customer Development
07:02 Powód 2: Brak marketingu i sprzedaży
11:56 Powód 3: Startup to po prostu biznes
17:41 Bonus
19:42 Podsumowanie
21:16 Zakończenie