Dlaczego większość startupów upada?
Niemal codziennie obserwuję jak upadają kolejne startupy. Jedne ponoszą fiasko jeszcze na przedbiegach, kolejne już po inwestycji w pierwszy development. Ból założyciela zwykle jest tym większy im więcej zaangażował swojego wysiłku i prywatnego kapitału.
Czy ostatnie 20 lat dynamicznego rozwoju produktów internetowych niczego nas nie nauczyło? Czy jest sposób aby uniknąć lub zminimalizować ryzyko porażki?
Postaram się odpowiedzieć na te pytania w dzisiejszym odcinku podcastu Po prostu o IT. Zapraszam!
Z tego odcinka dowiesz się:
- Czym jest metodologia Customer Development
- Co to jest MVP i dlaczego to jest aż takie ważne
- Dlaczego prowadzenie startupu różni się od prowadzenia każdej innej formy działalności gospodarczej
- Tego, że startup to dynamiczne walidowanie hipotez i mierzenie ich efektów
- Jak prawidłowo i efektywnie rozwijać startup
- Jak nie stracić wszystkich pieniędzy podczas rozwijania startupu
Materiały:
“Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku” Steve Blank, Bob Dorf
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/180491/podrecznik-startupu-budowa-wielkiej-firmy-krok-po-kroku
“Netflix. To się nigdy nie uda” Marc Randolph
https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4927408/netflix-to-sie-nigdy-nie-uda
Spis treści:
0:00 Powitanie
0:21 Agenda
1:42 Różnica między startupem a “zwykłą” firmą
5:53 Co to jest MVP i dlaczego to aż takie ważne?
12:38 Startup czyli ciągłe walidowanie hipotez i mierzenie efektów
14:21 “Nikt nic nie wie”
15:31 Customer Development – podsumowanie wyjaśnienia 🙂
19:08 Najważniejsze zalety metodologii Customer Development
25:13 Podsumowanie